Castanyer de'n Cuch
1231 m
Dificultat alta
  • Sender BTT
  • El traçat té una dificultat alta
  • La senyalització vertical de les cruïlles us indicaran que esteu en el camí adequat
  • Es recomana portar calçat còmode per caminar
  • Recordeu hidratar-vos i protegir-vos del sol
  • Es recomana portar aigua i algun refrigeri
Ruta amb mapa
Documents adjunts

Una bona passejada en bicicleta que, enmig de forts contrastos de paisatge, des de planes rurals a vessants muntanyosos, us portarà fins a la vall de Vallforners, ja a Cànoves, on l’aigua brolla per tot arreu. Allà podreu admirar el castanyer d’en Cuch, un arbre tan monumental que fins i tot, durant alguns anys, un home va viure dins de la seva soca.

Sortim de la Garriga pel bosc de Malhivern al final del Passeig. Travessarem la via i seguirem al camí ample i estarem alerta a la cruïlla de després del bosquet, on anirem a l’esquerra passant per les granges i seguint en tot moment el camí direcció Corró per arribar fins a Cànoves i enfilar cap al pantà de Vallforners. Un cop al pantà arribarem a una cruïlla on hi ha marcat el camí a la dreta. Seguint les indicacions arribarem al Castanyer d’en Cuch

Allí podrem fer una parada. Ben a prop, a uns 500 metres més amunt, hi trobarem la Casa del Bosc.

Tornarem a baixar per la pista del Castanyer fins tornar a la cruïlla del pantà i agafarem l’altre camí per remuntar alçada fins arribar a la cruïlla que travessa el torrent, un cop travessat el torrent, surt un sender que marxa a l’esquerra, pel qual anirem vorejant el pantà per anar a trobar una pista ampla que tot seguit es bifurca, en aquest punt agafarem el camí de mà dreta i remuntarem unes curtes rampes per arribar a una altra pista que creua per anar a l’esquerra, on sortirem a la carretera.

Farem un tros de carretera fins arribar a l’encreuament de les Escoles de Samalús on girarem a l’esquerra fins a trobar l’encreuament d’un camí de terra amb una forta baixada que arriba altre cop al Bosc de Malhivern, que ens durà a la Garriga.