Sender de Malhivern

Dificultat: Baixa
Sender ciclable

Descarrega't el TRACK!

Un sender que circula per una zona de transició entre els darrers contraforts muntanyencs i les primeres ondulacions de la plana. És el més proper al paisatge típic vallesà de boscos i conreus a petita escala, aquell que va fer escriure al poeta Pere Quart: «En ma terra del Vallès tres turons fan una serra, quatre pins un bosc espès, cinc quarteres massa terra...».

Al final del Passeig comença el bosc del Malhivern, que haureu de seguir per endinsar-vos al relleu propi del Vallès. Per camins planers i suaus, entre bosc i conreus, arribareu a les envistes de Samalús. Aquí el camí que heu de prendre gira en direcció al sud, amb una suau baixada per creuar la llera del torrent de can Guilla, i seguir fins la masia del mateix nom, ja en terme de Llerona. Prop de la casa veureu l’antiga capella de Sant Iscle i Santa Victòria.

A partir d’aquí l’itinerari emprèn el retorn cap a la Garriga avançant enmig dels oliverars. A la tornada, de fet, tindreu l’opció de passar pel costat de la vil·la romana de can Terrers o de prendre, abans, una petita drecera que us farà tornar de seguida al bosc de Malhivern.

Plànol de l'itinerari

mapa-malhivern

Descarregueu-vos el tríptic Senderisme a La Garriga amb l'itinerari més avall.